Ezt a bejegyzést főleg a szkeptikusoknak ajánlom, akik bár nyilvánvalóan mindenhol látják a kuponos hirdetéseket, ajánlatokat, átverésnek, lehúzásnak gondolják az egészet. Arra gyanakodnak, hogy az alacsonyabb ár, az a szolgáltatás csorbulásával, a termékek minőségének gyengeségével jár együtt. Hiszen miért érné meg egy jól működő vállalatnak a saját jól bevált árpolitikájával szembemenni, és eladni ugyanazon terméket/szolgáltatást akár az addigi ár feléért vagy még nagyobb kedvezménnyel???
Több 40-50 év körüli, aktívan internetező ismerősömmel beszélgettem a témáról, és sokuk amint meghallotta, a kupon szót, első hallásra vágta rá, hogy CSALÁS! Majd érveltek a már fent leírtak szerint. Meggyőződésük (persze tapasztalat nélkül ítélkeznek), hogy itt valami igazán nem stimmel.
Nem győztem nekik magyarázni. Nem magyarázkodni, hanem elmagyarázni, hogyan is működik ez a valóságban, és miért éri meg egy stabil forgalmat és nyereséget felmutató vállalatnak termékeit ilyen formán, kuponos oldalakon keresztül értékesíteni.
A megoldás lényegében pofon egyszerű. Így OLCSÓ A MARKETING. Hiszen rengeteg emberhez tud eljutni, nagyon rövid időn belül, a kuponos oldalak, és a kuponokat hirdető egyéb oldalak által, a marketingért viszont már csak akkor fog fizetni, amikor tényleges terméket/szolgáltatást ad el. Így megspórolja azt a költséget, amelyet egy másik marketing csatornán, például egy televíziós hirdetés révén elszenved, mivel nyilván a reklámot látók mindegyike nem fog beszaladni a termékükért.
Persze - vágják rá erre kedves szkeptikus ismerőseim - de a kuponos oldalak hirdetéseit látó internetes olvasók sem mind veszik meg a terméket/szolgáltatást! Naná, hogy nem. Azonban annak a marketing költségeit már nem a szolgáltatást kínáló vállalat fizeti, hanem a kuponos oldal. Érthető? Ennyire egyszerű a dolog, szó sincs átverésről, lehúzásról, csalásról kedves kételkedők.
Talán világos ezek után, hogy miért lehetséges, hogy ugyanazon terméket, ugyanolyan formában, ugyanabban a minőségben megkapjuk az ár töredékéért. Ha nem, akkor vitassuk meg a témát lentebb!